Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MR

Moc by me zajimalo ma zaklade ceho hodnoti znalosti vasich studentu. Ve vsech spusobech overovani lze nyni naprosto v pohode podvadet. Veskere zadane ukoly je nyni naprosto jednoduche opsat. Jake % vasich zaku ke studiu takto pristupuje. Tohle jsou otazky na ktere nam odpovi az navrat do skol. A podle vsech dostupnych informaci, ktere skoly poskytovaly do medii pres ucitele tak jich nebylo zrovna malo. Sam si dobre uvedomujete, ze kdyz k tomu vasi studenti pristoupi i velice nezodpovedne, ze stejne musej projit do dalsiho rocniku, protoze % tech co propadnou ci by uplne odesli memuze byt moc velke. Tim ovsem nechci tvrdit, ze vase skola pracuje spatne, ale obecne uciliste vaseho tipu nejsou zrovna obsazeny studijnim tipem deti, ktere chteji byt premiamty. A podpora v rodinach taky neni tak velka.

0 0
možnosti
Foto

to opisovani se da resit pomoci pustene kamery pri vyplnovani testu. pokud by se test vyplnoval on-line na pocitaci tak z dane stranky kdyz vyskocite do jineho okna je test automaticky vyhodnocen jako nesplnil, atd...

U odbornych zkousek to jde, jde aby na vas celou dobu koukali kamery jestli nepodvadite, nevidim duvod proc by to nemohlo jit u testu ve skole.

1 0
možnosti
JD

Když vezmeme v úvahu to, že školy přešly na onlajnovku ze dne na den, tak to není zas až tak špatné.

1 0
možnosti
JN

Nejspíš máte pravdu v tom, že někteří "odborníci" často kritizují v médiích něco, o čem téměř nic neví, a prakticky cokoliv, co se děje v českém školství, automaticky hodnotí jako špatné.

I formou distanční výuky jistě lze řada věcí naučit, nicméně ty reálné možnosti se liší předmět od předmětu a jak správně píšete, problém je to zejména v praktických předmětech. V případě těch cukrářů se to na základě výukového videa vcelku dá (byť dohled mistra odborného výcviku jistě chybí i tam), neboť kuchyň s potřebným vybavením většina žáků doma má. Ovšem podstatně hůře na tom asi bude např. budoucí programátor či seřizovač CNC strojů. Nebo si nedovedu představit, jak se odborný výcvik jenom distanční formou naučí např. student střední veterinární školy.

Situace s covidem-19 byla u nás v uplynulých týdnech byla opravdu špatná, takže nechat běžet školy v plném provozu asi možné nebylo. Ovšem myslím si, že u středoškoláků se aspoň ten odborný výcvik, při němž jsou žáci rozděleni na početně menší skupiny, mohl nechat.

2 0
možnosti
Foto

Sorry. I kdyby 100x viděli video, stejně pak při sestavování podtlakové filtrace koukají a marně přemýšlí, jak to všechno propojit dohromady. Praxe se po videu učit nedá.

0 1
možnosti
Foto

To ale v textu píšu. :)

0 0
možnosti
Foto

Náš vnuk, který nepatří mezi premianty, se následkem distanční - on-line výuky viditelně zlepšil.

0 0
možnosti
JK

Ano. Vnuci po té co jim kontroluji a také občas řeším úkoly se evidentně zlepšili. Ne ve vědomostech, ale ve známkách. Jestli toto vidíte jako klad pak potěš koště. (podotýkám, že to řeším také na dálku on-line)Jinak pan ředitel z Boleslavi vidí jen na svůj dvorek. Já mám pohled na jiný. Žákům jsou zadány úkoly a rozsah učiva, který mají pojmout samostudiem. Velmi mě to připomíná má mladá léta kdy jsem dálkově studoval VÚT. Tam byly alespoň jednou týdně konzultace. Tady nic takového. Stejně jako zaměstnavatelé zjistili, že je zbytečné platit nájem a provoz kanclů, když lze pracovat z domu mohl by ministr školství zjistit, že na zadání úkolů stačí desetina počtu a zbytek propustit a zbytečné školní budovy zrušit. Zvláště když si tu pitomost pochvalují sami ředitelé.;-D

1 2
možnosti
PP

A já s Vámi souhlasím. Je to o přístupu té které školy. Mám čistě náhodou potomka na technickém liceu v maturitním ročníku a jde to. Já sám, coby ajťák, taky v pohodě pracuju z domova a díky tomu si držím decentní kontrolu, jak vlastně takové distanční studium probíhá. Musím říct, že je to docela dobrý. Neflákají se, pracují, debatují, učí se a zdá se, že je to docela baví. Finta je v tom, že se jedná v podstatě už o téměř dospělé lidi. Větší problém bude u základních škol. Druhý stupeň to pravděpodobně ustojí, ale problém nejspíš nastane u stupně prvního. Popravdě jsem docela rád, že už nemám děti malé, jako někteří z mých kolegů. U nich vidím, že čím menší školák, tím větší nápor na rodiče ve smyslu suplování školy. A pak taky nelze zapomenout na puberťáky, to je nápor na nervy rodičovstva i v normální době, natož teď.

1 0
možnosti
JK

Další co si to chválí. Takže nač topit a svítit v kanclu, když si to zaplatíte ze svého doma a ještě můžete vlastní drobotinu učit a školství jim bude jen kontrolovat úkoly? Ještě, že připouštíte, že je to nápor na nervy. No já si po 55 letech alespoň osvěžil fyziku osmáka. Jen nemusím u toho pracovat a živit rodinu. Ještě by jste mohl za obec zamést chodník (jak se to za socíku osvědčilo!). odvézt na skladku svoji popelnici a už by to bylo téměř dokonalé.

0 1
možnosti
JA

J22a87n 91A75b20r11t

10. 11. 2020 15:44

Pane řediteli, takto byc h si představoval on-line výuku i u svého syna v 8. tř. ZŠ. Bohužel videohodiny jsou něco tak vzdáleného.... Výuka probíhá formou e-mailu učebnice str. 30-36. V případě nejasností mi prosím napište email, následně učitelka zašle textově ukázáno na 2 příkladech a složitě popsaný popis řešení.

1 0
možnosti
Foto

Zkuste kontaktovat pana ředitele / paní ředitelku a zeptat se, proč to tak je. Případně, jak by se situace dala řešit. Mohou být objektivní důvody. Ale existovat i řešení. Držím palce. Pěkné dny. :)

0 0
možnosti
Foto

J60a41n 79H16o50r87á53č80e59k

10. 11. 2020 15:11

Pane Klímo budete bit jak řešeto s tím počítejte. Odpůrci online výuky Vám to brzy vysvětlí. Pracoval jsem několik let ve školství na různých úrovních a předestírám nebyl jsem ředitel ani učitel v pravém slova smyslu. Několik let jsem pracoval v pedagogickém centru a objevil jsem jeden ze základních problémů našeho školství a tím jsou bohužel učitelé. Mnoho generací učitelů ignorovalo moderní technologie a mnoho škol nedokázalo moderní technologie zapojit do výuky. Vždycky se našlo pár vizionářů, ale ti bohužel nedokázali ovlivnit většinu. Tak jako je to vždy. když byl vizionář a plán nebyly peníze, atd...

Technologie na zvládnutí online výuky existuje, existují i systémy jak žáky zkoušet. Existují celé výukové platformy na předávání znalostí, on-line lektoři, atd... to všechno v komerční sféře funguje, bohužel minimum z toho se přenáší do školství, protože to většinou stojí peníze a pokud to nestojí peníze jsou nutné znalosti.

A to hlavní musí být chuť učitelé musí chtít technologie používat. Věřím tomu že odstupující generace učitelů těch kteří technologie ignorovali, protože s nimi neuměli je již dostatečně nahrazena generací, kteří ji budou chtít používat tak jako vy a vám podobní. A hlavně že se v rozpočtech škol najdou peníze na systémy ulehčující výuku jak učitelům tak dětem.

Hodně štěstí Vám i Vašemu projektu.

3 0
možnosti
JK

Ano, existují programy. Ale někdo je musí učitelům poskytnout. Někdo jim musí dát železo a zaškolit je. Ani soustružník se neučí svoji práci samostudiem. Hlavní není chuť zaměstnanců se něco naučit. To vždy stojí tak, že buď děláš co chci já zaměstnavatel nebo vypadneš. V tom vztahu není žádná dobrovolnost. Jsem tu víc jak 7 desítek let a pracoval jsem i s grafikou. To není o výměně generací. Ta naše byla počítačově gramotná pokud jsme chtěli být zaměstnáni.

1 0
možnosti
LH

ježiš Vy jste člověk z praxe - no tak to dostanete pěkně za uši od místního týmu - vy o tom totiž něco víteR^

3 0
možnosti
Foto

Trošku se bojím :D Ale i tak si za svým názorem stojím. :)

4 0
možnosti
  • Počet článků 33
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2065x
Ředitel ISŠ a SPgŠ Mladá Boleslav, autor 5 učebnic - Vývojová psychologie pro učitele, Obecná psychologie pro učitele, Zeměpis cestovního ruchu...

Seznam rubrik