Diskuse
Nový ministr školství
Děkujeme za pochopení.
Z22d17e81n81ě44k 52Z13a27v16a20d84i35l
Takový člověk v naší vládní koalici neexistuje.
Mám velké obavy, že ani v celém školství takového nenajdete !
Snad byste našel na nějaké zapadlé vísce nějakého kantora, který by odborně vyhovoval, ale ten bude mít tolik rozumu, že by do této politické a zkorumpované džungle nešel.
P62e81t63r 39K83o77r46e69c74k22y
Mám rád zdravý optimismus, ale ten váš hraničí s utopií, teda bohužel, bo ministři se vybírají asi podle úplně jiných kritérií, stačí se podívat na vzdělaní stávajících šéfů jednotlivých resortů...
P73a32v65e90l 72C84h61m20e74l55í43k
Jedním z navrhovaných na ministra školství je i Drahoš, což v praxi neznamená nic jiného než poslední hřebíček do rakve českého školství. Vždyť ten člověk zatím nikdy neřekl nic svého, originálního! Nic, za co by byl ochoten tzv. "jít do boje" za správnou věc. Ale to už je dlouhodobější trend, a proto jsou dnes podobné kreatury všeobecně žádané dle hesla držet hubu a krok, nikde nevyčnívat, nic nového a prospěšného neprosazovat. Takže Drahoš je vlastně naprosto ideální volba.
J66o51s11e57f 90Z26a16j88í55c
Drahoš = hřebík do rakve školství. Tím to končí.
P97a89v63e81l 97K83u93c65h36t97a
Požadavky, které zde uvádí p.bloger, na ministra - takový člověk neexistuje.
K diskusi - od 90.let neustále slyším - méně letopočtů, více učit myslet, být tvůrčí, iniciativní. Proč se to nedaří? Nečekáme zase že změna systému to zařídí?
Podobně jako že do politiky přijde konečně "spasitel" a udělá ze země ráj?
Diskutoval jsem v práci se šéfkou jednoho většího pěveckého dětského sboru a otázal se - stále platí že v hudbě je život Čechů? Odpověď - problém není ani tak v talentu ale ve vlastnostech - proti minulosti chybí píle, motivace vyniknout apod. Však víte - mobily, střílečky ...
R10a42d59e26k 52P79o27l64i95c44k38ý
Je úplně jedno jestli to bude osobnost z praxe nebo ne. Odbornosti ministra není umět učit, ale prosadit co prosadit třeba je.
Tedy vzhledem k našemu školství by to nejlépe měl být někdo kdo nikdy u nás neučil.
Š91t91e25f21a38n 36K86l30í62m85a
Když nebude z praxe, jak bude vědět, co je třeba prosadit? Jak to asi dopadne, když vojsku bude velet člověk, který nikdy nebyl vojákem?
T65o34m33á74š 37V89o86d76v25á18ř28k44a
Dovolte mi osobní pohled, pane blogere. Naše školství jede stále v kolejích, na které je posadila Marie Terezie. I přes ujišťovnání o změnách dominuje stále biflování, snaha o to, aby žák či student měl do hlavy napumpováno množství poznatků, které mu jsou v dalším životě v podstatě k ničemu.
Stupeň poznání je dnes již natolik rozvinutý, že nikdo neobsáhne celý svůj obor. Chirurg je buď břišní, nebo končetinový, právník má specializaci třeba jen na rozvody nebo trestní právo atd.
Přijímačky na školy jedou dle scio testů, což je další hanebnost (jistě víte, že byly původně určeny pro americkou námořní pěchotu, kde jsou na rychlost ponělud jiné požadavky, než třeba u architekta). To, že zllikvidují budoucnost mnoha nadaných jedinců netřrba pochybovat.
Covid navíc ukázal, že vzdělávat se lze i jinak, než sezením ve škamnách. Bylo by fajn, pokud by nový ministr zahájil aspoň debatu o radikákní změně školského systému v ČR,
D66a18l51i40b47o45r 87S33t59y14s
Školství ani zdaleka nejede v kolejích podle Marie Terezie
Nejzákladnější vzdělávání za MT probíhalo ve vesnických malotřídkách. Děti došly do školy pěšky a nadané mohly postupovat rychleji. (Mimochodem, to je v ideologii SCIO škol.) Nadané děti byly společensky oceňovány.
Na internátní jezuitská a piaristická gymnázia (a třeba na Rytířskou akademii ve Vídni) se nadaní žáci ve výjimečných případech dostali už ve věku 6 let. Pak samozřejmě na univerzitu i do různých intelektuálních zaměstnání nastupovali už ve věku 16 - 18 let.
Shrnuto:
Tereziánské školství vyhledávalo a podporovalo talenty. Muselo, doba života byla krátká a úmrtnost v mladém věku vysoká. Bylo třeba talenty najít a využít.
Současné školství nuceně drží talenty nejen pohromadě s průměrem a podprůměrem, ale po drastickém zavedení inkluze paní Valachovou i s dětmi skutečně mentálně poškozenými a nevzdělavatelnými. Není divu, že absolventi takového školství se chovají jako ovce a kvůli osobnímu pohodlí pomáhají prosadit akce, které jim škodí zdravotně, kognitivně a poškozují ekonomicky celou společnost.
M97i70l66o85š 55M67a78c16h44á85t
Přejme si, aby los nepadl na pana Drahoše.
P43a18v35e50l 25C88h40m87e79l36í20k
No, zdá se, že trend je (nejen ve školství) všechno co nejvíce rozložit a zničit. Takže nepadne-li los zrovna na Drahoše, padne zcela jistě na podobnou loutku.
- Počet článků 33
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2065x