Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZZ

Takový člověk v naší vládní koalici neexistuje.

Mám velké obavy, že ani v celém školství takového nenajdete !

Snad byste našel na nějaké zapadlé vísce nějakého kantora, který by odborně vyhovoval, ale ten bude mít tolik rozumu, že by do této politické a zkorumpované džungle nešel.

;-)

0 0
možnosti
PK

Mám rád zdravý optimismus, ale ten váš hraničí s utopií, teda bohužel, bo ministři se vybírají asi podle úplně jiných kritérií, stačí se podívat na vzdělaní stávajících šéfů jednotlivých resortů...

1 1
možnosti
PC

Jedním z navrhovaných na ministra školství je i Drahoš, což v praxi neznamená nic jiného než poslední hřebíček do rakve českého školství. Vždyť ten člověk zatím nikdy neřekl nic svého, originálního! Nic, za co by byl ochoten tzv. "jít do boje" za správnou věc. Ale to už je dlouhodobější trend, a proto jsou dnes podobné kreatury všeobecně žádané dle hesla držet hubu a krok, nikde nevyčnívat, nic nového a prospěšného neprosazovat. Takže Drahoš je vlastně naprosto ideální volba.:-/

5 2
možnosti
JZ

J66o51s11e57f 90Z26a16j88í55c

19. 6. 2022 19:38

Drahoš = hřebík do rakve školství. Tím to končí.

3 0
možnosti
PK

Požadavky, které zde uvádí p.bloger, na ministra - takový člověk neexistuje.

K diskusi - od 90.let neustále slyším - méně letopočtů, více učit myslet, být tvůrčí, iniciativní. Proč se to nedaří? Nečekáme zase že změna systému to zařídí?

Podobně jako že do politiky přijde konečně "spasitel" a udělá ze země ráj?

Diskutoval jsem v práci se šéfkou jednoho většího pěveckého dětského sboru a otázal se - stále platí že v hudbě je život Čechů? Odpověď - problém není ani tak v talentu ale ve vlastnostech - proti minulosti chybí píle, motivace vyniknout apod. Však víte - mobily, střílečky ...

0 0
možnosti
Foto

Je úplně jedno jestli to bude osobnost z praxe nebo ne. Odbornosti ministra není umět učit, ale prosadit co prosadit třeba je.

Tedy vzhledem k našemu školství by to nejlépe měl být někdo kdo nikdy u nás neučil.

3 4
možnosti
Foto

Když nebude z praxe, jak bude vědět, co je třeba prosadit? Jak to asi dopadne, když vojsku bude velet člověk, který nikdy nebyl vojákem?

4 2
možnosti
Foto

Dovolte mi osobní pohled, pane blogere. Naše školství jede stále v kolejích, na které je posadila Marie Terezie. I přes ujišťovnání o změnách dominuje stále biflování, snaha o to, aby žák či student měl do hlavy napumpováno množství poznatků, které mu jsou v dalším životě v podstatě k ničemu.

Stupeň poznání je dnes již natolik rozvinutý, že nikdo neobsáhne celý svůj obor. Chirurg je buď břišní, nebo končetinový, právník má specializaci třeba jen na rozvody nebo trestní právo atd.

Přijímačky na školy jedou dle scio testů, což je další hanebnost (jistě víte, že byly původně určeny pro americkou námořní pěchotu, kde jsou na rychlost ponělud jiné požadavky, než třeba u architekta). To, že zllikvidují budoucnost mnoha nadaných jedinců netřrba pochybovat.

Covid navíc ukázal, že vzdělávat se lze i jinak, než sezením ve škamnách. Bylo by fajn, pokud by nový ministr zahájil aspoň debatu o radikákní změně školského systému v ČR,

7 0
možnosti
DS

Školství ani zdaleka nejede v kolejích podle Marie Terezie

Nejzákladnější vzdělávání za MT probíhalo ve vesnických malotřídkách. Děti došly do školy pěšky a nadané mohly postupovat rychleji. (Mimochodem, to je v ideologii SCIO škol.) Nadané děti byly společensky oceňovány.

Na internátní jezuitská a piaristická gymnázia (a třeba na Rytířskou akademii ve Vídni) se nadaní žáci ve výjimečných případech dostali už ve věku 6 let. Pak samozřejmě na univerzitu i do různých intelektuálních zaměstnání nastupovali už ve věku 16 - 18 let.

Shrnuto:

Tereziánské školství vyhledávalo a podporovalo talenty. Muselo, doba života byla krátká a úmrtnost v mladém věku vysoká. Bylo třeba talenty najít a využít.

Současné školství nuceně drží talenty nejen pohromadě s průměrem a podprůměrem, ale po drastickém zavedení inkluze paní Valachovou i s dětmi skutečně mentálně poškozenými a nevzdělavatelnými. Není divu, že absolventi takového školství se chovají jako ovce a kvůli osobnímu pohodlí pomáhají prosadit akce, které jim škodí zdravotně, kognitivně a poškozují ekonomicky celou společnost.

0 0
možnosti
MM

Přejme si, aby los nepadl na pana Drahoše.

5 0
možnosti
PC

No, zdá se, že trend je (nejen ve školství) všechno co nejvíce rozložit a zničit. Takže nepadne-li los zrovna na Drahoše, padne zcela jistě na podobnou loutku.

0 0
možnosti
  • Počet článků 33
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2065x
Ředitel ISŠ a SPgŠ Mladá Boleslav, autor 5 učebnic - Vývojová psychologie pro učitele, Obecná psychologie pro učitele, Zeměpis cestovního ruchu...

Seznam rubrik