Čtvrtek 6. října 2022, svátek má Hanuš
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 6. října 2022 Hanuš

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M30a70r88t30i20n 14R45a97k97o65u26š 5382601301445

Moc by me zajimalo ma zaklade ceho hodnoti znalosti vasich studentu. Ve vsech spusobech overovani lze nyni naprosto v pohode podvadet. Veskere zadane ukoly je nyni naprosto jednoduche opsat. Jake % vasich zaku ke studiu takto pristupuje. Tohle jsou otazky na ktere nam odpovi az navrat do skol. A podle vsech dostupnych informaci, ktere skoly poskytovaly do medii pres ucitele tak jich nebylo zrovna malo. Sam si dobre uvedomujete, ze kdyz k tomu vasi studenti pristoupi i velice nezodpovedne, ze stejne musej projit do dalsiho rocniku, protoze % tech co propadnou ci by uplne odesli memuze byt moc velke. Tim ovsem nechci tvrdit, ze vase skola pracuje spatne, ale obecne uciliste vaseho tipu nejsou zrovna obsazeny studijnim tipem deti, ktere chteji byt premiamty. A podpora v rodinach taky neni tak velka.

0/0
11.11.2020 6:01
Foto

J68a18n 37H95o24r33á23č69e66k 7352576795288

to opisovani se da resit pomoci pustene kamery pri vyplnovani testu. pokud by se test vyplnoval on-line na pocitaci tak z dane stranky kdyz vyskocite do jineho okna je test automaticky vyhodnocen jako nesplnil, atd...

U odbornych zkousek to jde, jde aby na vas celou dobu koukali kamery jestli nepodvadite, nevidim duvod proc by to nemohlo jit u testu ve skole.

+1/0
11.11.2020 9:03
Foto

M94a44r12t83i96n 50R39a54k92o83u54š 5392181141475

Obycejny test pri bezne vyuce. V plno pripadech probiha jako konferencni hovor spoluzaku pres mesenger ci podobnou platformu. Proc opoustet otevrene okno s testem kdyz muzete pouzit druhe zarizeni. Mobil ma prakticky kazde dite a rozdil dnes je jen velikost displeje. Sledovani testu doma pomoci webky neni realne, protoze pokud dite pouziva notas tak kamera neni schopna zabirat klavesnici a prostor okolo ni, protoze je umistena tak, aby zabirala oblicej a ne stul. Takze by jste vsechny studenty musel donutit zakoupit externi kamerku,aby zabirala studenta ze zadu. A hlavne vy popisujete pri testu ve skole, ale pri distancni vyuce je dite doma. A tohle jsou metody pro studenty technick nezdatne. Deti co jsou zdatnejsi maji vse o dost vic propracovane. Neni problem sdilet vlastni plochu PC spoluzakoj na mobil ci tablet pc atd. Moznosti je spousta a spousta se jich vyuziva, protoze to, jednodusi a hlavne je to zabava jak obcurat ucitele. Proto se vsechno uvidi az ve skole. Jak ta bylo kvalitni ci nekvatlitni.

0/0
11.11.2020 13:21
Foto

J36u95r83a 40D22o77l73e17ž89e63l 4493273964544

Když vezmeme v úvahu to, že školy přešly na onlajnovku ze dne na den, tak to není zas až tak špatné.

+1/0
10.11.2020 18:43
Foto

J16o14s89e64f 47N96o23ž14i97č88k69a 5425731749346

Nejspíš máte pravdu v tom, že někteří "odborníci" často kritizují v médiích něco, o čem téměř nic neví, a prakticky cokoliv, co se děje v českém školství, automaticky hodnotí jako špatné.

I formou distanční výuky jistě lze řada věcí naučit, nicméně ty reálné možnosti se liší předmět od předmětu a jak správně píšete, problém je to zejména v praktických předmětech. V případě těch cukrářů se to na základě výukového videa vcelku dá (byť dohled mistra odborného výcviku jistě chybí i tam), neboť kuchyň s potřebným vybavením většina žáků doma má. Ovšem podstatně hůře na tom asi bude např. budoucí programátor či seřizovač CNC strojů. Nebo si nedovedu představit, jak se odborný výcvik jenom distanční formou naučí např. student střední veterinární školy.

Situace s covidem-19 byla u nás v uplynulých týdnech byla opravdu špatná, takže nechat běžet školy v plném provozu asi možné nebylo. Ovšem myslím si, že u středoškoláků se aspoň ten odborný výcvik, při němž jsou žáci rozděleni na početně menší skupiny, mohl nechat.

+2/0
10.11.2020 18:41
Foto

B82l65a15n29k75a 42H69l50a26d67i49k30o37v21a 6294561329427

Sorry. I kdyby 100x viděli video, stejně pak při sestavování podtlakové filtrace koukají a marně přemýšlí, jak to všechno propojit dohromady. Praxe se po videu učit nedá.

0/−1
10.11.2020 18:38
Foto

Š98t86e78f64a74n 70K16l33í32m97a 5946702783148

To ale v textu píšu. :)

0/0
10.11.2020 20:16
Foto

P98a81v17e97l 44D96v31o22ř45á62k 5729965964760

Náš vnuk, který nepatří mezi premianty, se následkem distanční - on-line výuky viditelně zlepšil.

0/0
10.11.2020 16:13
Foto

J85a91n 77K41a46d10e74ř86á54b27e90k 6448232512205

Ano. Vnuci po té co jim kontroluji a také občas řeším úkoly se evidentně zlepšili. Ne ve vědomostech, ale ve známkách. Jestli toto vidíte jako klad pak potěš koště. (podotýkám, že to řeším také na dálku on-line)Jinak pan ředitel z Boleslavi vidí jen na svůj dvorek. Já mám pohled na jiný. Žákům jsou zadány úkoly a rozsah učiva, který mají pojmout samostudiem. Velmi mě to připomíná má mladá léta kdy jsem dálkově studoval VÚT. Tam byly alespoň jednou týdně konzultace. Tady nic takového. Stejně jako zaměstnavatelé zjistili, že je zbytečné platit nájem a provoz kanclů, když lze pracovat z domu mohl by ministr školství zjistit, že na zadání úkolů stačí desetina počtu a zbytek propustit a zbytečné školní budovy zrušit. Zvláště když si tu pitomost pochvalují sami ředitelé.;-D

+1/−2
10.11.2020 16:50
Foto

Š70t55e55f87a45n 30K55l14í31m22a 5356202853518

Možná jsem nenapsal zcela jasně, ale tady nejde o chválu distanční výuky. Jde o to, že nic není ani bílé a ani černé. Hlavně to není jen černé. Buďme prostě realisti.

0/0
10.11.2020 17:02
Foto

P26a90v77e72l 38D47v40o30ř62á33k 5779385214370

Podle mne nejsou známky odpovídající skutečným vědomostem. Tudíž posuzujeme něco jiného.

Vy našeho vnuka ráčíte znát?

+1/−1
10.11.2020 17:04
Foto

P88a17v98e83l 78P11ř73i16d27a19l 3617557394877

A já s Vámi souhlasím. Je to o přístupu té které školy. Mám čistě náhodou potomka na technickém liceu v maturitním ročníku a jde to. Já sám, coby ajťák, taky v pohodě pracuju z domova a díky tomu si držím decentní kontrolu, jak vlastně takové distanční studium probíhá. Musím říct, že je to docela dobrý. Neflákají se, pracují, debatují, učí se a zdá se, že je to docela baví. Finta je v tom, že se jedná v podstatě už o téměř dospělé lidi. Větší problém bude u základních škol. Druhý stupeň to pravděpodobně ustojí, ale problém nejspíš nastane u stupně prvního. Popravdě jsem docela rád, že už nemám děti malé, jako někteří z mých kolegů. U nich vidím, že čím menší školák, tím větší nápor na rodiče ve smyslu suplování školy. A pak taky nelze zapomenout na puberťáky, to je nápor na nervy rodičovstva i v normální době, natož teď.

+1/0
10.11.2020 15:46
Foto

J56a28n 20K88a87d45e37ř36á22b70e83k 6148792502925

Další co si to chválí. Takže nač topit a svítit v kanclu, když si to zaplatíte ze svého doma a ještě můžete vlastní drobotinu učit a školství jim bude jen kontrolovat úkoly? Ještě, že připouštíte, že je to nápor na nervy. No já si po 55 letech alespoň osvěžil fyziku osmáka. Jen nemusím u toho pracovat a živit rodinu. Ještě by jste mohl za obec zamést chodník (jak se to za socíku osvědčilo!). odvézt na skladku svoji popelnici a už by to bylo téměř dokonalé.

0/−1
10.11.2020 16:57
Foto

J31a19n 16H19o28r24á23č22e51k 7412846765208

záleží na učiteli a přístupu školy. Potomstvo je na prvním stupni ZŠ. Není to ideální, ale učitel je nepřetěžuje, jedna online hodina denně, vysvětlí se látka zadají se úkoly, další 1 - 3 hodiny osobních konzultací, toho co kdo nechápe.

Domácí práce je hodnocená body. Není to ideální, ale neflákají se a něco se snad naučí...

+1/0
11.11.2020 8:52
Foto

J73a68n 20A81b17r51t 1723431234883

Pane řediteli, takto byc h si představoval on-line výuku i u svého syna v 8. tř. ZŠ. Bohužel videohodiny jsou něco tak vzdáleného.... Výuka probíhá formou e-mailu učebnice str. 30-36. V případě nejasností mi prosím napište email, následně učitelka zašle textově ukázáno na 2 příkladech a složitě popsaný popis řešení.

+1/0
10.11.2020 15:44
Foto

Š50t75e98f62a93n 38K98l73í31m32a 5236942983548

Zkuste kontaktovat pana ředitele / paní ředitelku a zeptat se, proč to tak je. Případně, jak by se situace dala řešit. Mohou být objektivní důvody. Ale existovat i řešení. Držím palce. Pěkné dny. :)

0/0
10.11.2020 16:36
Foto

J46a21n 72K42a16d68e57ř13á67b27e62k 6538592112955

No jistě. A pak bude otec (děda) toho žáka co si stěžoval. Moc chytrý nápad. Objektivním důvodem je i to, že multimediální systém se nedá s různou úrovní techniky snadno zprovoznit a individuálně 30 x vysvětlit látku také moc ne. Celý ten šaškec by měl co nejdříve skončit. Stačí ta pohroma jménem inkluze, kdy jeden lotr nebo autista zboří klidně půl hodiny.

0/0
10.11.2020 17:04
Foto

J37a77n 58H18o30r65á43č28e61k 7292836515668

no jiste ono se neda natocit doma video pomoci kamery na notebooku nebo na telefonu a distribuovat mezi zaky pres ten mail? Ono se neda udelat poradnou pripravu toho co posilam zakum/studentum.

Ono se evidentne podle Vas neda vubec nic krome toho, ze pujdou vsichni do skol. Ono se totiz musi chtit to udelat. Netvrdim ze online vyuka je vse lek na vsechno, ale rozhodne lepsi nez mailem strana 36 - 40... to se ty deti skutecne nic moc nenauci, respektive nauci v pripade, ze maji rodice, kteri jim to vysvetli a daji s nima tu praci a ten cas.

mimochodem ta Vase slavna inkluze rozboura i normalni vyukovou hodinu ne jenom online...

+1/0
11.11.2020 8:59
Foto

J62a53n 95H77o68r65á45č94e78k 7392376535408

Pane Klímo budete bit jak řešeto s tím počítejte. Odpůrci online výuky Vám to brzy vysvětlí. Pracoval jsem několik let ve školství na různých úrovních a předestírám nebyl jsem ředitel ani učitel v pravém slova smyslu. Několik let jsem pracoval v pedagogickém centru a objevil jsem jeden ze základních problémů našeho školství a tím jsou bohužel učitelé. Mnoho generací učitelů ignorovalo moderní technologie a mnoho škol nedokázalo moderní technologie zapojit do výuky. Vždycky se našlo pár vizionářů, ale ti bohužel nedokázali ovlivnit většinu. Tak jako je to vždy. když byl vizionář a plán nebyly peníze, atd...

Technologie na zvládnutí online výuky existuje, existují i systémy jak žáky zkoušet. Existují celé výukové platformy na předávání znalostí, on-line lektoři, atd... to všechno v komerční sféře funguje, bohužel minimum z toho se přenáší do školství, protože to většinou stojí peníze a pokud to nestojí peníze jsou nutné znalosti.

A to hlavní musí být chuť učitelé musí chtít technologie používat. Věřím tomu že odstupující generace učitelů těch kteří technologie ignorovali, protože s nimi neuměli je již dostatečně nahrazena generací, kteří ji budou chtít používat tak jako vy a vám podobní. A hlavně že se v rozpočtech škol najdou peníze na systémy ulehčující výuku jak učitelům tak dětem.

Hodně štěstí Vám i Vašemu projektu.

+3/0
10.11.2020 15:11
Foto

J46a17n 80K98a49d77e96ř76á93b54e63k 6868782882135

Ano, existují programy. Ale někdo je musí učitelům poskytnout. Někdo jim musí dát železo a zaškolit je. Ani soustružník se neučí svoji práci samostudiem. Hlavní není chuť zaměstnanců se něco naučit. To vždy stojí tak, že buď děláš co chci já zaměstnavatel nebo vypadneš. V tom vztahu není žádná dobrovolnost. Jsem tu víc jak 7 desítek let a pracoval jsem i s grafikou. To není o výměně generací. Ta naše byla počítačově gramotná pokud jsme chtěli být zaměstnáni.

+1/0
10.11.2020 17:15
Foto

J91a21n 23H31o27r89á50č24e30k 7832846935658

Mluvil jsem i o tom. Teď budu možná trošku arogantní, ale řekněme že od devadesátých let se v ČR rozjížděla výchova v IT. To že v prvních letech práci na počítačích učili buď nadšenci, nebo učitelé, kteří to dostali za trest, protože nikdo jinej to nechtěl dělat a že taková výuka neměla žádnou úroveň, protože chyběly didaktické materiály a celkově se bojovalo s nezájmem učitelů a žáci co uměli pracovat na počítači lépe než kantoři byli v každé škole a ne nemyslím programátory, ale uživatele.

Ano souhlasím že internet u nás byl v plenkách a jako všechno postupně se vyvíjel. Zároveň nezastírám že Microsoft měl první class server u nás už kolem roku 1998. V roce 2001 jsem měl možnost testovat tenkrát novou verzi class serveru.

Imho: microsoft celkově podporoval školství neomezenýma multilicencema jejich produktů, atd...

Ano byla chyba systému a ministerstva a zároveň vedení škol, že nebyli a nejsou schopni zavést nějakou metodiku, nakoupit jednotný SW. případně začít provozovat vlastní cloudové řešení dostupné pro všechny státní školy u nás, atd...

a co se týká počítačové gramotnosti učitelů. Pokud byli zapálení do své práce tak se to naučili, pokud ne tak je to nenaučil nikdo, ale pozor narozdíl od Vás grafika, který jste se musel otáčet a neustále se vzdělávat. Tito učitelé byli schopni říct na začátku kurzu, že se to stejně nenaučí a ani nechtějí, že si to musí odsedět, protože to po nich vedení chce a tím to haslo. A ty učitelé, ale učili dál a možná ještě dneska učí a jejich místo jim nikdo nevezme,....

0/0
11.11.2020 8:48
Foto

L10i58b47o31r 64H88l28a36d47i61k 5789158535887

ježiš Vy jste člověk z praxe - no tak to dostanete pěkně za uši od místního týmu - vy o tom totiž něco víteR^

+3/0
10.11.2020 14:30
Foto

Š67t98e42f90a88n 75K42l13í67m26a 5166362503958

Trošku se bojím :D Ale i tak si za svým názorem stojím. :)

+4/0
10.11.2020 14:37
Foto

J91u59r24a 64D83o41l75e45ž17e42l 4313883704764

Nebojte se, místní tým nemá argumenty. Napsal jste to velice dobře! Děkuji.

+2/0
10.11.2020 16:18

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz